Link building dla sklepów internetowych – 5 skutecznych metod

link building dla sklepów www

Sprzedaż internetowa stale się rozwija. Nie da się nie zauważyć ,że tradycyjna reklama odchodzi w zapomnienie na poczet przeniesienia się do internetu. W efekcie stawia to wyzwanie dla osób zajmujących się pozycjonowaniem sklepów internetowych. SEO to nie tylko optymalizacja ale również link building czyli tak zwane pozyskiwanie linków dla sklepów internetowych. Jest to druga połowa decydująco o pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule przedstawimy kilka metod na link building dla sklepów internetowych.

Link building a katalogi stron

Kiedyś katalogi stron stanowiły podstawowe źródło pozyskiwania linków dla sklepów internetowych czy innego typu witryn. Dziś powoli idą w zapomnienie. W internecie jednak można jeszcze znaleźć takie katalogi dające umieszczenie swojego sklepu i pozyskanie linku zwrotnego. Co prawda jakościowych katalogów nie ma zbyt wiele w internecie ale dobry research jest w stanie kilka odnaleźć.

Marketing szeptany a link building

Marketing szeptany to nie tylko postowanie na tematycznie interesujących nas forach. Aktualnie stał się on nierozłączną strategią na pozyskiwanie linków dla sklepów internetowych. For w internecie jest mnóstwo co daje nam możliwość znalezienia takich ,które będą odpowiadały tematycznie asortymentowi naszego sklepu internetowego. Pisząc post w danej dyskusji możemy często również zostawić link do naszego sklepu co nie tylko będzie wsparciem w procesie pozycjonowania ale również może mieć wpływ na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Plusem tego rozwiązania jest dostępność raz niski koszt pozyskania linka. Minusem zaś spam znajdujące się na tego typu stronach.

pozyskiwanie linków do sklepu

Pisanie komentarzy w artykułach blogowych

Prowadzenie bloga z roku na rok staje się coraz to bardziej popularne. Prowadzą je użytkownicy jak i firmy, które chcą zyskać dodatkowy ruch na swój sklep internetowy. Artykuły blogowe w 95% mają możliwość pozostawienia komentarza będące na przykład opinią o danym produkcie. I w tym momencie rodzi się szansa na link building dla sklepu www. Wystarczy znaleźć artykuł blogowy powiązany mocno tematycznie z naszym sklepem internetowym. Następnie wypowiedzieć się w komentarzu pozostawiając link do naszego sklepu www.

Link building dla sklepów w oparciu o artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to bardzo popularna metoda do pozyskiwania linków dla sklepów internetowych. Prócz tego niesie za sobą jeszcze inne korzyści takie jak budowanie zasięgów, świadomości marki czy ruchu na daną stronę www. W internecie jest mnóstwo serwisów ,które przyjmują artykuły zawierające linki do sklepów internetowych. Niestety dobry link nie jest za darmo więc często trzeba opłacić taką powierzchnię reklamową w zamian możliwość umieszczenia artykułu.

Analiza konkurencji

Jeżeli nie mamy pomysłu na link building to zawsze można podglądnąć jak to robi konkurencja i do woli się inspirować. Niestety profesjonalne narzędzia do sprawdzania linków kosztują natomiast dają nam duże możliwości. Pamiętajmy ,że konkurencja buduje link building dla sklepów zarówno w oparciu o płatne źródła jak i te darmowe.

Zakup linków w sklepach SEO

Mamy świadomość ,że proces link building dla sklepów www jest czasochłonny i wymaga drogich narzędzi dlatego można również skorzystać z zewnętrznych usług. W internecie bez problemu znajdziemy platformy, które za odpowiednią kwotę dostarczą link dla naszego sklepu internetowego.

Podsumowanie

Link building dla sklepów nie jest proste. Wymaga czasu, umiejętności oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Aby link building był skuteczny również musi być prowadzony regularnie. W artykule przedstawiliśmy tylko 5 metod natomiast w praktyce jest ich znacznie więcej. Pamiętajmy ,że w internecie znajdziemy mnóstwo poradników o tym jak robić skuteczny link building dla sklepów internetowych.