Emoji w title oraz meta description

Emoji w title oraz meta description

Czym są Emoji?

Emoji – czyli to nic innego jak piktogramy stosowane w internecie przez użytkowników. Porównując je również  do popularnych emotek to służą one do wyrażania aktualnych emocji. Są one wysyłane do konkretnego użytkownika bądź też grupy. Emoji wysyłane są w postaci obrazków przedstawiających emocje, zwięrzęta, rośliny, przedmioty, budynki oraz wiele innych rzeczy. Emoji są cały czas rozbudowywane. Emoji w zależności od urządzenia bądź aplikacji mogą delikatnie różnić się od siebie.

emoji w title i meta description

Emoji a Emotikony to nie jest to samo

Emotikony są symbolami głownie składających się na przykład z liter, cyfr czy znaków interpunkcyjnych. Ich  postać to na przykład: “:)” bądź “:/”. Natomiast Emoji mają formę graficzną. Można zauważyć ,że wpisując w komunikatorach emotkę to po wysłaniu a nawet wcześniej przybiera ona postać emoji.

Emoji w title i meta description a SEO

Jeżeli chcemy znaleźć konkretne produkty, usługi czy też informację w internecie to najczęściej sięgamy do wyszukiwarki Google wpisując interesujące nas zapytanie. Po chwili otrzymujemy TOP10 wyników wyszukiwania Google z konkretnymi wynikami. Jeżeli chcemy aby nasza strona będąca w TOP10 mocniej się wyróżniała w wynikach wyszukiwania Google to z pomocą przychodzi nam właśnie Emoji.

Emoji w title

Emoji w title to praktyka stosowana już od pewnego czasu. Nie da się nie zauważyć ,że Google pokazuje je w swoich wynikach. Przykład:

emoji w title

Emoji w meta description

Niby meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania natomiast może mieć wpływ na CTR. Dobrze i przemyślane emoji w meta description na pewno wyróżni nas na tle konkurencji i może zwiększyć ilość wejść z wyszukiwarek internetowych.

emoji w meta description

Jak wdrożyć emoji w title i meta description?

Powyżej przedstawiliśmy na screenach jak wygląda emoji w wynikach wyszukiwania. Wreszcie przyszedł czas na trochę praktyki. Wdrożenie emoji w title i emoji w meta description wcale nie jest takie trudne jak może się wydawać. Wchodzimy na stronę getemoji.com gdzie znajdziemy listę dostępnych Emoji. Wybraną emoji po prostu kopiujemy i wstawiamy w kod czy odpowiednie miejsce formularza. Po tym procesie musimy oczywiście musimy przeindeksować daną podstronę w Search Console.

Podsumowując

Emoji w title i emoji w meta description warto jednak stosować z głową bo efekt może być przeciwny do tego co chcemy osiągnąć. Warto zobaczyć jakie są najlepsze praktyki i na nich się wzorować. Jeżeli będzie ich za dużo to wynik nie koniecznie będzie atrakcyjny i dla SEO i dla użytkownika.